ابعاد نظام آموزشی جدید تبیین شد
نوشته شده توسط : مینا
در گردهمایی شورای معاونین آموزش و پرورش قم
ابعاد نظام آموزشی جدید تبیین شد

خبرگزاری فارس: گردهمایی شورای معاونین و مدیران و معاونین مناطق آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و به تبیین ابعاد نظام آموزشی جدید پرداخت.

خبرگزاری فارس: ابعاد نظام آموزشی جدید تبیین شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، گردهمایی معاونین اداره کل و مدیران و معاونین مناطق آموزش و پرورش استان پنجشنبه شب با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در خانه معلم قم برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این گردهمایی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش قم پرداخت و با اشاره به آمار نیروی انسانی برای پیاده کردن نظام 6.3.3، اظهار کرد: قم در کل نیاز به سه هزار و 926 نفر نیرو دارد که از این تعداد سه هزار و 43 نفر آن موجود است، ولی با کمبود 883 نیرو مواجه است.

محمدحسین امین جعفری ادامه داد: البته 523 نفر از این کمبود نیرو را از طریق جذب فارغ‌التحصیلان تربیت معلم، آموزشیاران نهضت، نیروهای قرارداد کار معین، انتقالی از استان‌های دیگر، بازگشت از سایر دوره‌ها، استمرار کار افراد بازنشسته و سرباز معلم و از طریق معاون آموزشی مناطق تأمین کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه با بیان اینکه در بحث ساخت و ساز امسال 111 پروژه در دست اجرا داریم، گفت: از این تعداد 9 مدرسه ابتدایی، پنج مدرسه راهنمایی، هفت مدرسه متوسطه و یک مدرسه قرآنی و مابقی سالن ورزشی است که 36 پروژه در مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سال جاری در پایه ششم ما 588 کلاس خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: تعداد ورودی ما امسال در ابتدایی تا حال حاضر حدود 18 هزار نفر است ولی پیش‌بینی می‌کنیم این میزان به 20 هزار نفر افزایش یابد.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این گردهمایی با تاکید بر اینکه معلم در واقع محتوای آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: یک معلم مؤمن اصل محتوا است و کتاب ابزار در دست اوست.

وی با تعریف پایه ششم در نظام 6.3.3 اظهار داشت: ما به دنبال این نبودیم یک سال ششم را اضافه کنیم بلکه تعریفی داریم برای اینکه باید دانش‌آموزی مؤمن، اهل قرآن، ‌اهل تفکر، خلاقیت، نوآوری و... در تراز جمهوری اسلامی ایران بسازیم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه دانش‌آموز پایه ابتدایی کاملاً آماده هر نوع تغییر و تحول است،‌ گفت: معلم کاملاً بر دانش‌آموزان پایه ابتدایی حکم‌فرماست و باید سعی کنیم دانش‌آموز ما در دوره جدید تا 12 سالگی که پایه ششم را تمام می‌کند خوب قرآن بخواند و معارف آن را نیز تا حدودی درک کند.

وی با بیان اینکه باید مدارسی بسازیم که خلبان و پزشک و مهندس معارف تربیت کند، یادآور شد: مدارس قرآنی که من پیگیری می‌کنم این‌گونه است و باید ویژگی‌های مدارس شاهد، تیزهوشان و نمونه دولتی در این مدارس فراهم باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به نظام جدید آموزشی گفت: 6.3.3 این نیست که ما بخواهیم یک پایه ششم درست کنیم بلکه یک محتوا است.

وی با بیان اینکه باید محتوا تغیر کند، ابراز داشت: این تغییر محتوا تنها تغیر محتوای کتاب نیست بلکه نوع نگاه به معلمی نیز باید تغییر کند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید تمام توان جمهوری اسلامی ایران را به کار بگیریم که این اتفاق بیفتد، گفت: اگر این اتفاق افتاد همه کارها در جمهوری اسلامی ایران درست می‌شود و ده‌ها سال به جلو خواهیم رفت.

وی با اشاره به توانمندی‌های آموزش و پرورش گفت: ظرفیت آموزش و پرورش برای کار بیش از این چیزی که است که امروز در حال انجام است.

در ادامه این نشست وزیر آموزش و پرورش به تبیین ابعاد مختلف نظام آموزشی 6.3.3 پرداخت.





:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: